Anı Tur ile Abant Yedigöller Gezimiz

Bu hafta sonu kankamla AnıTur’un Abant Yedigöller Turuna gittik.Geçen hafta ki Kapadokya Gezisinden önce bu geziden bahsetmeyi düşünüyorum.Onu ne zaman yazarım Allah Kerim.
Öncelikle arkadaşlarımla daha önce de kültür turlarına katıldığımı söylemek isterim. Her yıl 1-2 defa katılırım ama bundan önce hep Jolly ya da Ets’nin turlarına katılmıştım. Anıtur ile ise ilk ve son gezim oldu. Yazının içeriğinde detaylarından bahsedeceğim.

Tur cumartesi günü sabah 7:00 de Airport Avmnin otoparkından alınmamız ile başladı. Gerçi saatlerde baya gecikme oldu ama bu her turda olabilecek bir şey. Sabah tur otobüsü içerisinde verilen kahvaltı çok kötüydü. Kocaman bayat bir ekmeğin içine şeffaf, incecik bir kaşar konmuş, yanına kek ve meyve suyu ile bisküvi eklenmiş.Berbattı Anıtur, umarım duyuyorsundur.
Bu yazımda bol bol foto paylaşmak istiyorum sizinle. Fotoğrafların altına  bilgileri yazacağım. Umarım beğenirsiniz. Anıtur tarafından düzenlenen turun diğer olumsuz taraflarını da en altta yazacağım. Merak edenler oradan bakabilir. Hadi hep beraber resimlere bakalım.

Resimde ilk Türklerin yerleştiği Fatih Sultan Mehmet’in hocası olan ve Pasteur’dan 400 sene önce mikrobu ilk bulan Akşemseddin’in memleketi Göynük var. Burada Akşemseddin’in türbesini, Romalılar döneminden beri kullanılan hamamını ve 1923-1924 yıllarında İstiklal Zaferimizin anısına yapılış Zafer Kulesini gördük. Yukarıdaki resmin tepesinde yer alıyor Zafer Kulesi…

Akşemseddin Türbesinin yanında böyle küçük bir alan var, orada bir kaç fotoğraf çekildik. Öğle yemeğimizi Göynük’te bir restorantta yedik. Turun anlaşmalı restorantını hiç beğenmedik. Restoran küçük, yemekler de yanıktı. Ayrıca Göynük küçük bir yerdi ve orada çok fazla oyalandık böylece diğer yerlerdeki serbest zamanlar için fazla zaman kalmadı.Buradaki plan ve organizasyona sıfır verdim.

Kankam ve ben… Sonrasında Sünnet Göl ve Mudurnu’ya gittik. Mudurnu da yapacak hiç bir şey yoktu. Sadece bir cami (Yıldırım Beyazıt Cami ve yanındaki hamamı)gösterdiler orada da gereksiz yere fazla oyalandık

Mudurnu’dan sonra Abant Gölü’ne gittik. İşte orası çok güzeldi. Yapılacak pek çok aktivite vardı ama bize serbest zaman olarak sadece 40 dakika verdiler. Otobüsten inince zaten ilk 10-15 dakika lavabo sırasında geçiyor. Kalan zamanda Abant’a yetmiyor. Biz arkadaşımla çift bisikleti kiraladık. Bisikletler saat ücretli ama biz 15 dakika ancak binebildik. Buna rağmen bir saatlik ücret ödedik. Oradaki başka hiç bir aktiviteyi gerçekleştiremedik ve keyfini çıkaramadık.

Tur ilk olumsuzluğunu zaten otelimizi değiştirerek yaptı. Tura çıkmadan bir gün önce mesaj geldi. Oteliniz değişmiştir diye. Bize verdikleri otel de güzergahımızın dışında, gidiş geliş toplamda en az 1,5 -2 saatlik bir gecikmeye sebep oldu o otel. Tek iyi yanı otelin gerçekten güzel olmasıydı, akşam yemeği de çok lezzetliydi.

Tabi otelimiz uzak olduğu için 2. günkü gezimize çok erken başlamak zorunda kaldık. Sabah 6’da bizi uyandırdılar, 06:30 da kahvaltıya indik, 07:00 de de otobüse bindik ve içerisinde 7 tane doğal 6 tane de yapay göl olan Yedigöller Bölgesine doğru yola çıktık.

Gerçekten muhteşem değil mi? Gezi de en çok bu bölgeyi beğendim. Bıraksalar saatlerce gezebilirdim. Harika kamp alanları ve kamp kuran üniversiteli gençler vardı. Hele o doğa harikası birbirinden güzel göller yok mu? Gözlerim yeşil zehirlenmesi oldu sanırım

Bu resimdeki Sazlı Göl… O yeşil şeyler suyun üzerinde yüzüyor inanılmaz bir manzara. Sanki gölün üzerinde yürüyebilirmişsiniz gibi

Öğle yemeğinde rehberimiz mangal yapacağımızı söylemişti. Karınlarımız acıkınca hepimiz sucuk ekmek düşlemeye başladık. Bu manzara da mangal yapmak harika olacaktı. Derken… Rehberimiz bizi topladı ve bir şantiye alanına götürdü. Orada inşaat pislikleri ve toz toprak içerisinde sıfır manzara da oturduk. Bize bayat ekmekler içerisinde kağıt gibi kesilmiş 2-3 adet sucuğun bulunduğu ekmekler verdiler. İsteyenlere sucuk ve köfte karışık yapıyorlardı ama hiç biri sıcak değildi. Tura katılan herkes isyan etti bir de bu saçmalık için bizden kişi başı 17 tl ücret istediler. Keşke bize yemek yedirdikleri o şantiye alanının fotoğrafını alsaydım çok pişmanım. Şikayet ederken işe yarardı.

En son Cennet Göl’e gittik.Gerçekten cennet gibiydi ancak çok kalabalıktı. Bkm’nin 300 günübirlikçi adlı kısa filmini anımsattı bana ortam. Her yer piknikçilerle doluydu, mangallar yüzünden göl kenarı yanıyormuş gibi dumanaltıydı. Burada da çok az vakit geçirdik. Gereksiz yerlerde çok gerekli yerlerde az…

Akşam İstanbul trafiği nedeniyle evimize gece yarısı ancak dönebildik.Neyse ki bugün tatil de evde işe başlamadan önce dinlenme şansımız oldu. Ben turdan memnun kalmadım, başka bir firma ile bambaşka bir Abant gezisi olabilirdi inanıyorum.Size tavsiyem bölgeyi mutlaka gezmeniz, ancak başka bir turla…

saremy hakkında

Feminist, kedisever, kitapsever, spor yapmayı sever, baştan aşağı klişe sever
Bu yazı Gezdim Gördüm kategorisine gönderilmiş ve , , , , , , , , , , , , , , , , ile etiketlenmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Anı Tur ile Abant Yedigöller Gezimiz için 3 cevap

1. Aslinda abla cok yetenekli birine benziyorsun cok tatlisin hayatinda her zaman basarili olmani diliyorum